Bons relats a 948 Merkatua 2017, Talking Galleries i PÚBLICA 2018

El passat 15 de novembre de 2017, Pepe Zapata, el Director de Comunicació, Màrqueting i Públics del Grup Focus, va dirigir el laboratori “Los públicos, eje transversal de de la estrategia de marketing y comunicación en cultura”, a 948 Merkatua, Mercado de las Artes de Navarra. Conegueu tota la programació.

Fem un recordatori de la seva participació amb la lectura de l’article de Ion Stegmeier, al Diario de Navarra (17 de novembre de 2017)

  • La mateixa estratègia de màrqueting de comunicació per a tota la organització.
  • Tots els sectors d’activitat busquen el factor humà, el factor emocional.
  • El màrqueting és una actitud d’escolta activa de les necessitats i expectatives dels usuaris a qui ens dirigim.
  • Construïm relats adequats per a poder consolidar comunitats al voltant del nostre projecte cultural.
  • Preguntem-nos com podríem ser rellevants per a ells.
  • Portem la veu de l’usuari des del principi del projecte. Situem els públics en el centre de la estratègia.
  • Sabem què demana la gent?
  • Un comissari artístic vetlla per la participació dels públics, recull les seves inquietuds, esbrina com es pot arribar a ells, i així, s’impliquen en la gestació dels projectes culturals.
  • El més suggestiu de tot 948 Merkatua, per a Pepe Zapata, és la possibilitat d’interacció entre sectors. “Estem avesats a compartimentar continguts. Per què no provoquem promiscuïtats?

I més dades de Pepe Zapata trobareu a Facebook i a Twitter.

Pepe Zapata defensa construir relats adequats,  o bons relats com es deia a Talking galleries a la sessió del 23 de gener de 2018, celebrada al MACBA“ENGAGING NEW AUDIENCES”, es defensava la necessitat de bons relats dels continguts a la taula rodona amb:

Richard Scott (Scott & Co); Rebecca Taylor (FITZ & CO); Ossian Ward (Lisson Gallery)
Moderator: Lorena Muñoz-Alonso (Art Critic and Journalist)

i reflexionaven com poden les galeries adaptar-se al màrqueting cultural que tant canvia en l’era digital, i així, involucrar nous públics.

 

I també va ser tema de debat a PÚBLICA 18. Encuentros Internacionales de Gestión Cultural: Respuestas y nuevas preguntasMadrid, Fundación Contemporànea, Círculo de Bellas Artes, 25 de gener, en la ponència de Miriam Hernanz (Responsable del Lab de RTVE) i Miguel Ángel Delgado (cineasta): ¿Cómo te lo cuento? Nuevas Narrativas, nuevos contenidos, nuevos canales.

Compartiu aquestes mesures? Les provem? Som-hi, doncs!

One thought on “Bons relats a 948 Merkatua 2017, Talking Galleries i PÚBLICA 2018

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s