ALEMANYA:
Paisatges educatius: descobrir jugant és un projecte del Grup de Treball de Projectes de Jocs Mòbils (BAG Spielmobile).
Institucions, centres culturals i persones en més de 35 camps locals i regionals es connecten en aquest projecte, l’objectiu del qual és crear, en un entorn proper als nens i joves, paisatges que ofereixin, mitjançant els jocs, oportunitats d’apropar els petits usuaris a la cultura, tot creant ponts entre la realitat i el món virtual, entre l’aprenentatge formal i l’informal, entre l’educació tradicional i la fascinació de les noves formes de comunicació mòbil.
Els nens exploren i descobreixen el seu entorn a través del joc, i d’aquesta manera superen el llindar que els apropa a llocs desconeguts d’educació i cultura. Els nens documenten les seves experiències i les publiquen en formats com plànols infantils de la ciutat, guies de la viatge i mapes fets pels propis nens.
Els usuaris aprenen a composar amb text i imatge, desenvolupen jocs d’exploració i coneixement, que han de realitzar amb paper i llapis, però també amb brúixola, i amb nous mitjans com smartphones, tablets i internet. D’aquesta manera es vol despertar l’interès de nens i joves per l’entorn cultural que els envolta.
L’Oficina de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) d’Alemanya ens informa de les accions que duen a terme per apropar la cultura als ciutadans.