La marca ‘apellidos vascos’ fa el salt al teatre

(EFE Madrid, Ara, 12/01/2013)

‘Más apellidos vascos’ s’estrena al Teatro Marquina de Madrid per seguir ‘alimentant’ el fenomen que ha atret 9,5 milions d’espectadors al cinema

 

La “tensió basco-andalusa”, la comèdia romàntica i “sentir-se un peix fora de l’aigua”. Aquest és l’ADN comú de ‘Ocho apellidos vascos’ amb la seva versió teatral, titulada com ‘Más apellidos vascos’, que s’estrenarà oficialment al  Teatro Marquina de Madrid el 20 de gener. Al darrere hi ha els guionistes Diego San José –coautor del film amb Borja Cobeaga–, Roberto Santiago i Pablo Almárcegui, i els productors del film, La Zona i la productora de televisió Mediaset.

“No és l’adaptació de la pel·lícula al teatre, sinó una cosa nova partint d’aquesta ‘marca’, d’aquest humor. Són vuit seqüències independents a partir d’una de troncal i aspira a abastar a tots els espectadors, els que mai van al teatre, els que hi van sempre els que van deixar d’anar-hi fa 20 anys “, ha detallat el productor de La Zona.

Ana Bustamante de Mediaset ha recordat que “per llei” les televisions estan obligades a produir cinema i que han estat “molt afortunats” que ‘Ocho apellidos vascos’ “hagi estat un èxit tal” que permeti el seu salt al teatre i que portar-la a escena formi part de la línia de negoci Taquilla Mediaset. El productor ha destacat que en els 30 muntatges teatrals que han fet en la seva història mai havien tingut una prevenda d’entrades “tan bona”. Cal recordar que va aconseguir 9,5 milions d’espectadors al cinema i 56 milions d’euros de taquilla.

El text és gairebé una obra de varietats, amb Gabriel Olivares de director i els actors  Leo Rivera, Rebeca Valls, Alicia Solaguren i Carlos Heredia. Els gags van des de la col·laboració d’un ertzaina i una policia nacional que són els encarregats de la seguretat durant la visita del lehendakari; el d’un cuiner basc estrellat i la seva filla que es preparen davant la visita d’una crítica molt especial, i el d’un jove que a uns bascos que se sumin a la campanya “Apadrini un andalús”.

La Zona i Mediaset segueixen immersos en la producció de la segona part de la pel·lícula, que es començarà a rodar a la primavera, amb el mateix equip artístic i tècnic, i que té la seva estrena prevista per a la tardor d’aquest any o març de 2016. Encara no han pensat si la pel·lícula serà una sèrie de televisió. “Volem tenir molta cura d’aquesta marca i mantenir sempre el to. Som molt curosos amb tot el que s’hi relaciona”, ha afegit el productor.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s