El públic s’emociona, és programador o espectador viatger i la seva mirada s’integra

Nous suggeriments i suma de companyies i públic a les propostes

Ahir va tancar la 7a edició del Sismògraf d’Olot amb una assistència aproximada de 8.000 espectadors. La directora artística, Tena Busquets, va estar encantada amb aquesta assistència, a qui ja feia referència en el programa: “ciutadans interessats per les arts escèniques que han anat descobrint que la dansa no fa por, ni és rara ni incomprensible, sinó suggeridora i emocionant”.

Podeu consultar tot el programa del Sismògraf aquí.

Caravana de tràilers

D’entre el llarg i divers catàleg d’espectacles i activitats que s’oferien, cal destacar les noves maneres de fer participar el públic a l’hora d’escollir un espectacle. GRUA (Grup de Recerca d’Universos Artístics), grup format pel col·lectiu de Pere Faula, Anna Rubirola i Clàudia Sol Wat, proposa al públic que programi un espectacle d’entre 8 càpsules o tràilers de 5 minuts, creats per 8 companyies. A través d’una votació que es realitza mitjançant un petit díptic, es decideix l’obra escollida. Així el públic s’endinsa en el rol de programador i decideix l’espectacle sencer per veure a continuació.

En aquest cas, l’escollit va ser Quim Bigas amb el film Molar, on es vol plantejar noves reflexions sobre la felicitat i les imatges associades a aquest concepte.

L’Espectador Viatger

A més a més, volem mencionar el projecte de “l’Espectador Viatger”, en el qual col·labora el Teatre de l’Escorxador de Lleida. En aquest projecte, el Teatre portarà un espectador habitual del teatre lleidatà (el que en anglès s’anomena heavy user) per tal de conèixer les perspectives d’aquest espectador viatger o itinerant en les diferents mostres que es fan en el panorama català. Amb l’ajut de les gestores culturals convidades de Lleida, l’Escorxador vol valorar la importància d’aquest espectador i integrar els seus comentaris en la seva cartellera.

Millor públic i El món ens mira

Un altre projecte que estudia la mirada de l’espectador és “Millor públic”. Toni Jodar, Beatriu Daniel, membres d’ExplicaDansa, i la crítica cultural de dansa Bàrbara Raubert proposen una ruta acompanyada durant el Sismògraf per tal d’estudiar la mirada de l’audiència i els fluxos d’assistència del públic. D’aquesta manera, s’ajuda a crear participació i a integrar l’opinió del públic en la generació de noves tendències de la dansa. Mitjançant aquest projecte, es proposen noves eines per entendre la dansa dels moments.

Toni Jodar i Beatriu Daniel, juntament amb Montse Colomé, també participen en el debat “El món ens mira”, on es revisa l’evolució de la dansa a Catalunya per tal de comprendre la diversitat actual.

Balla’m un llibre

Finalment, cal destacar l’actuació a la Biblioteca Marià Vayreda dins la sèrie de programes de “Balla’m un llibre”. En aquesta col·laboració de disciplines artístiques van participar diverses companyies professionals per tal de portar la dansa a nous escenaris i audiències. Recordem que aquest programa s’organitza amb motiu del Dia Internacional de la Dansa, que se celebrarà el pròxim 29 d’abril.

El públic s’emociona, és programador o espectador viatger i la seva mirada s’integra en les noves tendències de la dansa. Animeu-vos, doncs, per a la propera 8a edició del Sismògraf, que ja prepara l’Ajuntament d’Olot!.

Deixa un comentari