Barcelona Obertura i Sónar 2015 són bons exemples d’iniciatives de públics
Amb l’arribada de l’estiu comença la temporada forta de festivals i programes musicals en el món de la música.
Per tal de satisfer una demanda creixent i indomable de consumidors musicals, els programadors han de desenvolupar noves idees que els permetin determinar i focalitzar-se en aquests consumidors.
A continuació, trobeu dos exemples.
Barcelona Obertura i la música clàssica
Barcelona Global, amb la coordinació del programador musical Víctor Medem i amb l’aprovació del Liceu, l’Auditori, el Palau de la Música i la promotora Ibercamera, ha creat la marca Barcelona Obertura per tal de convertir la música clàssica en un atractiu per visitar la ciutat. Amb aquest distintiu, Medem i les entitats planegen crear una programació per a que els apassionats d’aquesta música puguin conèixer la capacitat de la ciutat per aquest art i, a més , crear turisme a partir d’una afició.
El proppassat 18 de juny, dia de la presentació de la marca, el director del Palau de la Música, Joan Oller, manifestava que “la gent ve a Barcelona, i una vegada aquí, mira si hi ha alguna cosa que li interessi. Es tracta de fer-ho a l’inrevés: que la nostra programació musical atregui el turisme específic“.
Així mateix, es va tenir en compte la importància del turista estranger com a consumidor de música clàssica i es va enfortir la necessitat de crear xarxes internacionals per crear una oferta més atractiva per aquests visitants.
Sónar 2015
Després de l’èxit rotund que ha tingut aquesta edició del festival de música electrònica i d’avantguarda (119.000 assistents, la segona edició amb més èxit de la història del festival) Sónar ja prepara l’edició del proper any i ha començat a vendre les entrades per a la propera edició a Barcelona i ja s’han exhaurit!.
La venda d’entrades per a properes edicions tot just després d’un festival comença a ser una pràctica habitual de fidelització de públics (podeu consultar-ho en altres posts). Aquesta venda anticipada aprofita l’eufòria que perdura el dies immediats a la finalització del festival. Aquestes entrades limitades es reserven pels subscrits al butlletí del festival i motiven a l’assistent a tornar-ne a comprar i amb un preu molt reduït.
Estigueu atents a les pròximes notícies i iniciatives de públics!