Realitat augmentada, experiències interactives i multisensorials per als públics culturals

Per conèixer l’experiència dels usuaris de la cultura hi ha diverses accions a fer i moltes d’elles, amb l’ús de la tecnologia.

Voleu conèixer els exemples presentats en el Seminari Caixa d’eines digitals. Comunica’t amb el teu públic, organitzat conjuntament amb el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC el passat 9 de juliol de 2015? Conegueu el programa complet i les presentacions de tots els ponents.

Una altra és Escoltar el públic. I encara una altra, és poder crear experiències interactives i multisensorials com ofereix la tecnologia de la realitat augmentada: “La realitat augmentada es posa al mig de la virtualitat i la realitat, i et permet veure elements que no existeixen físicament integrats a la pròpia realitat” diu Raimon Homs, soci de Pangea Reality, una empresa catalana que treballa aquesta tecnologia per al mòbil.

FoolHead Studio, una altra empresa catalana, desenvolupa guies turístiques infantils amb jocs i realitat augmentada perquè els petits puguin “interactuar amb l’entorn i aprendre de manera lúdica” en el mòbil també, o Gaudí Augmented Reality Tour.

Conegueu altres exemples i més dispositius a la disposició de tots. Llegiu l’article de Nereida Carrillo “Realitat augmentada. El teu entorn com mai l’has vist” (diari Ara, 19 de setembre de 2015), que aporta exemples per al turisme (Casa Batlló i d’altres projectes que són en curs, com el d’Empúries) i el comerç.

Cal recordar que també el món del patrimoni té un exemple molt potent a la Vall de Boí, concretament, a l’església de Sant Climent de Boí, en el videomapping que permet de visualitzar com eren les pintures de l’absis de Sant Climent in situ, que aporta un gaudiment cultural impactant gràcies a l’estudi realitzat amb els fons del MNAC i del Museu Episcopal de Vic.

Per a més informació, la UOC va organitzar la IV Jornada Know-Tour Realitat Augmentada: eines, aplicacions i potencialitats pel sector turístic i la gestió de destinacions, el 22 de maig de 2015.  S’aconsella llegir les conclusions d’aquesta jornada que escriu Francesc González Reverté, del Laboratori del Nou Turisme, Estudis d’Economia i Empresa, de la UOC.

Així, animeu-vos a viure aquestes experiències multisensorials i a interactuar en els espais culturals, i vosaltres agents, a implementar-les!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s