Conèixer i definir estratègies: Dos processos clau per atraure els visitants, dijous 15 d’octubre!
L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural (ACdPC) del Departament de Cultura organitza aquesta jornada per aprofundir com a professionals en el coneixement dels nostres públics.
És una oportunitat per conèixer i compartir, amb d’altres professionals de l’àmbit de la gestió cultural, dels serveis educatius i de l’acció turística, els resultats dels darrers estudis fets des de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural:
- Quins són els públics del patrimoni cultural?
- Com es fa la presa de decisions de les escoles a l’hora de programar visites als equipaments patrimonials?
- Quins són els elements clau a l’hora de definir l’estratègia turística del patrimoni i el pla de màrqueting de l’ACdPC?
Aquest serà el programa:
10.00h Presentació a càrrec de Xavier Arola, gerent de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural
10.15h Les visites a museus i espais patrimonials des de la perspectiva de les escoles: procés de decisió, percepcions i preferències, a càrrec de Margarida Loran, museòloga i consultora
11.15h El valor turístic dels recursos patrimonials de Catalunya, a càrrec de José Antonio Donaire, director del Campus UdG Turisme
12.15h Pausa cafè
12.45h Pla de Màrqueting de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, a càrrec de Sònia Blasco (ACdPC) i Xavier Arola (ACdPC), i amb la participació de Sònia Huerta (Innovative Tourism Advisors THR)
13.45h Patrimoni.gencat.cat Una eina al servei del Patrimoni Cultural Català, a càrrec d’Albert Sierra (ACdPC)
14.00h Cloenda, a càrrec de Joan Pluma i Vilanova, director de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural