Operabase i The Opera Platform, iniciatives d’Opera Europe que apropen la música com també ho fan els crítics

                                                

Operabase i The Opera Platform són dues iniciatives més d’Opera Europe, que brinden l’opció de remenar i triar o descobrir òperes. Us animeu?

Operabase és una base de dades de més de 45.000 actuacions, 50.000 creadors i 900 companyies d’òpera. Trobareu representacions, artistes, teatres i estadístiques.

Sabíeu que cada any se celebren més de 25.000 representacions d’òpera? Descobriu d’altres dades!

The Opera Platform és la plataforma que promociona i ofereix gaudir de l’òpera i s’adreça tant a aquelles persones que l’estimen com a tothom que s’hi acosta per primera vegada. Conegueu-la! I descobriu les Col·leccions, Coming soon, la secció que anuncia el que és a punt de celebrar-se arreu i la secció Òperes.

Podeu subscriure-us a la seva newsletter!

Entre tots pujarem els índex d’audiències d’òpera. Conegueu Opera Pulse, la plataforma que convida a connectar amb el món de l’òpera i a preguntant-nos quin és el nostre paper:

  • Si ets Fan de l’òpera, el món de l’òpera necessita la teva passió.
  • Si ets un Creador d’òpera, trobes el reconeixement que et mereixes.
  • Si ets una Companyia d’òpera, uneix-te a la 24/7 Opera Network.
  • Si Programes òpera, no  t’amaguis en una revista, amplia el teu abast i sigues visible

Opera Pulse publica l’article The incredible Shringking Opera Audience de Caitlin Vincent que afronta el fet de la disminució crítica de públics per a l’òpera i de la manca de presència dels joves. Aquesta autora encara també els preus alts i l’esnobisme que hi regna, tot odiant l’haver d’admetre tot plegat, manifesta que hi ha alguna cosa de certa. I reflexiona si és just pensar que és a causa dels públics la manca d’interès per l’òpera o si cal lamentar la pèrdua de la cultura en la nostra societat.  Vincent es pregunta si hauríem de començar a buscar inspiració fora del món de l’òpera. Podríem trobar-ne una mica en el teatre, la música popular, la literatura el cinema. I rebla amb una altra reflexió: No caldria fer òperes més accessibles amb els canvis d’avui, fins i tot més imaginatives? Finalment, el món de l’òpera necessita mirar cap a l’òpera contemporània, cap el treball dels creadors d’avui.

I els crítics?

No oblidem la professió de crítics, experts que estimen la música i guanyen nous públics quan es llegeix “En pocs compassos Sibelius crea un clima hipnòtic, i amb aquests pocs compassos en van tenir més que prou el violinista Leonidas Kavakos i el director Vladimir Jurowski per capturar l’atenció de l’oient i no deixar-la escapar al llarg de tot el Concert per a violí i orquestra op. 47 del compositor finlandès” a l’article “Un Sibelius excepcional per Kavakos i Jurowski” de Xavier Cester (Ara, 7 d’octubre de 2015).

Gràcies per oferir el participar de la vivència viscuda i compartir-la amb els públics lectors i guanyar així, noves audiències per a la música.

Leave a Reply