Disponible el relat de la II Jornada de Màrqueting Cultural: Canvi de mentalitat. Parlem amb el públic des de l’inici

La segona Jornada de Màrqueting cultural presenta un Canvi de mentalitat. Parlem amb el públic des de l’inici.

El proppassat 29 d’octubre de 2015 el Servei de Desenvolupament Empresarial i l’Àrea de Públics de l’ICEC conjuntament amb Asimétrica, presentaven la segona trobada a Barcelona, amb alguns dels ponents que havien participat a #MarketingArtes15, a Madrid, i altres ponents triats per a la presentació a Barcelona.

Conegueu el programa de Madrid i el programa de Barcelona i llegiu l’avançament de les Idees clau:

  • Els públics han d’estar a l’inici del procés de màrqueting.
  • Els gestors culturals són un espai de connexió o mediació entre els creadors i els públics. Connecten l’espai creatiu pur i les persones, amb nom i cognom, gustos i hàbits, que cal conèixer. El màrqueting ho permet.
  • El màrqueting entès com a eina que cerca els canvis de comportament de la gent i que busca relacions duradores amb les persones.
  • La Tate Britain i La Orquesta Nacional de España han aconseguit atraure nous públics amb nous productes, no donant nous embolcalls als mateixos productes.
  • El desenvolupament de públics no és el mateix que la creació de nous públics. Calen estratègies diferents.
  • Per captar joves s’ha de treballar les xarxes socials i l’audiovisual (concursos a les xarxes, tràilers, etc.). Adequar espais per a ells.
  • Ampliar públics a través de la col·laboració entre sectors (gastronomia, literatura, cinema, etc). Utilitzar grans noms d’aquests sectors com a ambaixadors.
  • Oferir productes multidisciplinaris.
  • L’Audience Agency és una agència britànica que ajuda a desenvolupar audiències i té interès a treballar a Catalunya.
  • S’ha de col·laborar entre organitzacions, perquè no es competeix entre si sinó amb altres tipus d’activitat. I compartir dades.
  • El South Bank de Londres és un exemple amb èxit de col·laboració entre organitzacions culturals i també amb el sector de la restauració.
  • Es pot passar de ser comprador de tiquet a ser membre de l’organització i després a ser donant.
  • En el cas d’un museu, és més fàcil passar de comprador de tiquet a abonat i més difícil el pas d’abonat a mecenes; en el cas de les arts escèniques, és més difícil de comprador de tiquet a abonat i més fàcil d’abonat a mecenes.
  • La participació és la clau de la fidelització.
  • Hem de fer preguntes als nostres clients, saber qui són per fer que tornin.
  • S’ha de passar de “vendre” a “convidar” (amb missatges personalitzats, ofertes especials, etc.).
  • Treballar la idea de comunitat.
  • Els blockbusters produeixen molts ingressos i baixa fidelitat; els productes de baixa demanda produeixen pocs ingressos i alta fidelitat.
  • No ens hem de deixar aclaparar per les dades. Les dades no fan coses; les persones, sí.

I també el Relat de la Jornada celebrada a Blanquerna. Recordeu també les gravacions de la Jornada.

2 respostes a “Disponible el relat de la II Jornada de Màrqueting Cultural: Canvi de mentalitat. Parlem amb el públic des de l’inici

Leave a Reply