La Jornada professional NOUS PÚBLICS, que se celebra en el marc del Festival D’A (Festival Internacional de Cinema d’Autor de Barcelona), segueix endavant i compta amb el recolzament d’Europa Creativa Media, que vetlla per la promoció internacional de les empreses culturals catalanes.
Aquest matí parlaven Heather Maitland (Arts Consultant, autora, entre d’altres títols, de ‘Audience Development and Audience Impact’, i membre associada del Centre d’Estudis de Polítiques Culturals de la Universitat de Marwik), tot seguint el director d’El cinèfil, i Sílvia Duran (Àrea de Públics de l’ICEC).
Andrés Hispano (CCCB) i Jonàs Sala (Verkami) tracten el PÚBLIC CREADOR.
Nacho Cerdá (Phenomena Experience) i Ramido Ledo (Numax) parlen del PÚBLIC ESPECTADOR.
Paco Rodríguez (Movistar+) i José Luis Cienfuegos (Festival de Cine Europeo de Sevilla) exposen el PÚBLIC COMUNITAT.
Víctor Iriarte (Tabakalera) i Ricard Robles (Sónar) el PÚBLIC LAB.
Germán García (Diversa Audiovisual) i Rafael Linares (Creta Producciones) presenten un ESTUDI DE CAS.
I Elena Neira (laotrapantalla.com) modera les taules.
Mentre esperem les gravacions que realitza el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC oferim el document Els públics del cinema, que Sílvia Duran ha presentat aquest matí, fruit del treball d’anàlisi de la Unitat d’Avaluació i Sistemes d’Informació, a petició de l’Àrea de Públics que ella dirigeix, i fruit de les dades facilitades per l’Àrea de l’Audiovisual, també de l’ICEC.
Hi trobareu:
- el Perfil de l’espectador: Qui va al cinema? Els motius de l’assistència i de la no assistència
- els Tipus d’audiències: addictes, consumidors selectius i amants dels blockbusters, que sumen el 62%
- el Públic a les Sales: un 8;10% més que el 2014
- les Pel·lícules més vistes: Ocho apellidos catalanes va aconseguir la primera setmana d’exhibició el 40% dels seus espectadors de l’any 2015
- els cinemes comercials: 8 sales que aconsegueixen més de 500.000 espectadors cadascuna el 2015
- l’efecte preu: amb la Festa del cinema amb un preu de l’entrada de 2,90 €, acull més del 50% dels espectadors que van al cinema aquella setmana
- l’efecte Premis dels Gaudí i dels Goya
- el Públic cinèfil: versions VO, cinefilonostàlgics (Phenomena i Screenly), la Filmoteca de Catalunya, Cineclubistes
- el públic dels festivals: Catalunya celebra més de 100 festivals de cinema a l’any, entre els quals, el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya
- i Altres esdeveniments com el Cinema a la fresca, el Documental del mes
- el Public non theatrical: plataformes legals VOD, casos com Filmin i Netflix, les descàrregues il·legals, el sector videogràfic, les biblioteques
- el Públic infantil amb El meu primer festival, les distribuïdores (Pack Màgic, Rita & Luca Films i Cinètic), la formació de nous públics amb Drac Màgic i A Bao A Qu, els Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya,
- I Públics non stop!: unes reflexions que conclouen amb la necessitat de conèixer els públics.
Animeu-vos a la seva lectura!
I llegiu “A la recerca del públic perdut”, l’article del director d’El cinèfil, JR. Armadàs, que destaca, entre d’altres, dues idees: “La davallada del públic assistent al cinema s’ha frenat. És més, augmenta”, d’acord amb les dades de l’ICEC. Les xarxes socials permeten poder escoltar els espectadors, és a dir, que ja no siguin només uns números, d’acord amb Heather Maitland. Conegueu més la valoració que en fa JR. Armadàs.
Aquesta jornada s’ha construït amb la voluntat de tenir continuïtat!. Som tot orelles i escoltarem totes les necessitats dels agents de l’audiovisual. Escriviu els vostres comentaris o els vostres suggeriments a publics.icec@gencat.cat