“L’òpera és música que dóna emocions”. Liceu a la Fresca: La Bohème, divendres 8 de juliol, 22h

Opera a la fresca a Catalunya

“L’òpera és música que dóna emocions”. Christina Scheppelmann, directora artística del Liceu, va explicar dilluns 4 de juliol, que “l’òpera no és per a experts, és per a tots, és música que dóna emocions, i ara tenim l’oportunitat de portar una Bohéme de gran nivell a tot Catalunya”.

Tots som Liceu! Aquest és el programa marc de l’Òpera a la Fresca, amb La Bohème.

A més de les programacions de La Bohème de Giacomo Puccini que ofereix el Gran Teatre del Liceu (doneu un cop d’ull i animeu-vos a les 3 darreres!), divendres 8 de juliol, a les 22h, tot Catalunya podrà veure-la en directe.

Es repeteix la iniciativa que apropa l’òpera als públics de Catalunya, que fou encetada amb La Traviata, que a l’ensems, recuperava el costum, perdut durant dos anys, de retransmetre en directe una vegada a l’any una de les seves òperes en una pantalla gegant instal·lada a la Barceloneta. Llegiu l’article de Justo Barranco (La Vanguardia, 5 de juliol de 2016)

La web del Liceu informa on es pot seguir la retransmissió:

Barcelona Arc de Triomf (Ciutat Vella)*
Palau Robert (Dreta de l’Eixample)*
Plaça Salvador Seguí (El Raval)
Centre Cívic Sant Martí (Sant Martí de Provençals)

* Conegueu on trobar les invitacions en els espais que ho requereixen i el llistat de tots els municipis que hi participen !

Ens deixem emportar i anem tots a l’espai més proper de casa nostra i gaudim de l’experiència de l’òpera fora del seu espai que fins ara era el “tradicional”? Som-hi, doncs!

Veureu, des d’on sigueu, el Gran Teatre del Liceu, i  potser pensareu: Hi vull anar! Doncs ja sabreu com és i hi anireu amb aquesta experiència viscuda, que de ben segur us predisposarà per a la vostra propera òpera.

Ah! I recordeu que el Liceu també convida a fer altres lectures artístiques,  l’art del temps del modernisme en el Cercle del Liceu on fins al 20 de juliol, podeu visitar l’exposició Júlia, i també a La Peixera.

O l’art d’avui, amb el sostre de la Sala principal de Perejaume.

I mentrestant, recordeu el Dossier de l’edició 2015, La Traviata de Verdi.

Aquesta segona edició Liceu a la fresca La Bohème, ja ha superat el nombre de municipis que hi participen, 152 enguany.

Voleu contribuir al nombre de persones que varen participar-hi? Voleu gaudir de l’experiència, viure les “emocions que ens dóna” i compartir-les , que vol dir enriquir el diàleg on line amb els vostres amics i companys?

Doncs anoteu:

@liceu@Liceu_cat, o LiceuOperaBarcelona a You Tube, per anar-vos preparant….

I també a Menorca!

Com a la primera edició, les pantalles de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals faran l’emissió en directe des del C33 de Televisió de Catalunya, a les 22h del divendres 8 de juliol. La Traviata va ser l’òpera més vista a la Televisió de Catalunya.

A Canal 33 a la carta hi trobeu Liceu a la fresca, un projecte per acostar l’òpera a un públic més ampli!

Restarem esperant tots els vostres comentaris que valorin aquesta iniciativa de gaudi personal i de desenvolupament de públics culturals!

 

 

Deixa un comentari