Vine si no vols ser una agulla dins un paller! La comunicació cultural és clau.
Els mitjans de comunicació segueixen sent cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística i les relacions entre aquests professionals de la comunicació i els agents culturals sempre han estat molt estretes i ara, adaptades a tots els canvis tecnològics que han obert les portes al món digital.
Vols saber què està passant als mitjans de comunicació? Com han canviat les dinàmiques de les redaccions dels mitjans amb la revolució digital? Com es fa avui la gestió de la comunicació cultural? Com pots fer del teu projecte una notícia? Com has d’actuar en cas d’una mala notícia o crisi comunicativa? Quines estratègies creatives tens a l’abast per destacar entre tantes accions i iniciatives culturals com hi ha avui dia?
Posa, doncs, atenció a 4 idees clau:
- La clau perquè un projecte esdevingui una noticia és tenir un bon posicionament i un relat clar.
- És vital identificar els nostres públics. Cada un d’ells té canals diferents que cal identificar per a comunicar-nos-hi. Això vol dir que cal segmentar. Una comunicació massa global no és eficient.
- Cal escoltar als usuaris i dur a terme estratègies d’engagement per captar nous clients i per fidelitzar-ne els ja aconseguits per a conèixer bé el nostre públic.
- Apostar per la comunicació. Estar en constant interacció amb el públic i dur a terme accions pensant en ell és el que, a curt termini, es valora més i genera més bons resultats.
Llegeix el Relat del seminari! I recordeu que podeu descarregar-vos la presentació de Cristina Salvador.
Ben aviat les gravacions també seran a disposició de tots!