El festival de San Sebastián d’enguany acull la segona edició d’Audiences in motion, que aquest any porta per títol Audiences in Motion: Listening to the User, el proper 18 de setembre al Museu San Telmo de San Sebastián.
La jornada està organitzada conjuntament pel Festival de San Sebastián i Europa Creativa Media i s’inscriu en el marc de l’European Film Forum, una plataforma creada per la Comissió Europea per facilitar el diàleg estructurat entre la pròpia Comissió i els agents del sector audiovisual. Aquesta plataforma també té l’objectiu de desenvolupar polítiques estratègiques per abordar amb èxit els reptes i oportunitats generats per la revolució digital.
A la jornada es parlarà del nou escenari que ha esdevingut de la petjada digital, les possibilitats dels nous formats i de la demanda creixent de producte audiovisual, i la participació de l’usuari en els processos creatius. Escoltar-lo, fer-lo participar, dialogar amb ell de forma personalitzada i fer-lo sentir part de la comunitat, són accions que formen part del procés de creació i difusió de l’obra audiovisual.
Més enllà de la reflexió, i tenint en compte la petjada digital, Europa Creativa Media pretén construir públics transfronterers per a les obres europees. Detectar els públics i provocar el seu moviment.
La jornada s’estructurarà en dos temes:
- Participació del públic
- Distribució: entendre els públics europeus
Hi participen: Martin Dawson, COMISSIÓ EUROPEA – EUROPA CREATIVA MEDIA (Bèlgica); Marianne Furevold, NRK (Noruega); Fernando López Puig, TVE (Espanya); Camille Lopato, DIVRSION (França); Felipe Pontón, TELEFÓNICA – MOVISTAR+ (Espanya); Arturo Guillén, COMSCORE (EE. UU.); Tania Sutherland, MUBI (EE. UU.), i Dag Asbjornsen, COMISIÓN EUROPEA – EUROPA CREATIVA MEDIA (Bélgica).
Presentarà la jornada Stefan Schmitz, CEO de Avalon, i els panels els moderarà Elena Neira, de LA OTRA PANTALLA (Espanya).
Des de l’Àrea de Públics farem seguiment de la jornada per extreure les idees clau que se’n derivin.