Els joves són clau en el desenvolupament d’audiències

Existeixen molts mètodes per treballar amb els públics i desenvolupar l’audiència, cadascú fa el que considera més oportú tenint en compte els seus recursos i els objectius que vol assolir. Ningú té la veritat absoluta, el que funciona en alguns equipaments, pot no anar bé en altres llocs, o fins i tot, el que funciona un any, potser ja no és vàlid l’any següent. Això opina Tisa Ho, Directora Executiva del Hong Kong Arts Festival.

Tisa Ho (Arts Professional, 29 de juny de 2017), expressa el que suposa per ella el desenvolupament d’audiències, coincidint amb la celebració de la 45a edició del festival que ella mateixa dirigeix.

Un dels aspectes més importants que destaca la directora executiva del Hong Kong Arts Festival és la importància de treballar amb les audiències joves, “hauria de ser una obligació fer-ho”, arriba a dir. Tisa Ho considera que treballant amb els joves s’aconseguirà que les generacions futures creixin entenent l’art i coneixent les possibilitats que ofereix.

En aquest aspecte, destaca el programa específic per joves i estudiants, el Young Friends, que enguany ha celebrat el seu 25è aniversari. Es tracta d’un programa especial que ofereix entrades a un preu reduït i dona l’oportunitat als joves i estudiants de participar en activitats especials com per exemple assajos generals o trobades amb els artistes prèvies als espectacles.

12
Cerimònia de premis pels joves del programa Young Friends. Foto: Arts Festival

Aquest projecte compta amb una pàgina web on els joves i estudiants del programa poden escriure crítiques dels espectacles que van a veure, poden tenir el seu propi bloc i també hi poden trobar ofertes per ser voluntaris o fer pràctiques en l’àmbit cultural. “Els joves destaquen els beneficis de viure l’experiència de la gestió de l’art des de dins”, destaca Ho.

També ofereixen un programa d’educació i compromís amb la societat, on els joves i estudiants poden gaudir de lliçons sobre art, classes magistrals, xerrades amb els artistes o visites a exhibicions amb els conservadors dels museus.

Tisa Ho es mostra “orgullosa de poder oferir als joves un contacte real” amb el món de l’art, que els pot fer considerar convertir la passió per l’art en la seva carrera professional. De moment han aconseguit que més de 700.000 joves s’hagin compromès amb el projecte.

hkaf       AP-Banner-v1

young friends

 

Leave a Reply