Museus i Galeries d’Art per famílies i els fills

És difícil, avui en dia, veure famílies amb nens a galeries d’art o museus. Segons l’informe de resultats sobre les dades de visitants de museus de 2016, només un 13,8% dels visitants dels museus a Barcelona van ser famílies amb nens el 2016. El mateix problema el van detectar al nord  d’Anglaterra 4 galeries d’art, que van decidir col·laborar per buscar revertir la situació.

La Berwick Gymnasium Gallery, la Central Art Gallery d’Ashton, el DLI Museum de Durham i el Towneley Hall de Burnley van poder detectar una baixa afluència de públic familiar a les seves exhibicions (sobretot de famílies amb nens per sota els 11 anys), i és per això que van decidir engegar la iniciativa Generation Tour, amb la voluntat d’atreure un públic més familiar.

IMG_2459-1024x683
‘The tree, the caterpilar and the butterfly’, una de les exhibicions que van poder gaudir les famílies. Foto: Generation Tour

El primer pas de la iniciativa va ser formar focus grups a les escoles locals on hi van participar les famílies dels nens i nenes. Amb aquestes trobades es volia esbrinar quina era la opinió de les famílies sobre els centres d’art i van arribar a la conclusió que, en general, es trobaven a faltar exhibicions interactives i instal·lacions més familiars.

Un cop feta aquesta primera aproximació, es va convidar els pares i mares a trobades amb el personal de les galeries i es van compartir les conclusions amb els artistes perquè poguessin desenvolupar les seves idees. De tot això, en va sortir la idea de fer exhibicions interactives.

En dos anys, quatre artistes diferents van crear quatre exhibicions que van fer gira per les quatre galeries d’art, dues exhibicions els 12 primers mesos i dues els 12 mesos següents. Les exhibicions, 100% interactives, incloïen organismes inflables, objectes de fusta que feien sons estranys, un jardí de papallones, o cadires musicals que reproduïen sons quan hi seies, entre molts altres materials.

Musical-Chairs-56
‘Musical Chairs’, una de les exhibicions interactives que va fer gira per les quatre galeries d’art. Foto: Generation Tour

Finalment, el darrer pas de la iniciativa va ser el de millorar la comunicació per tal que fos més adequada al públic familiar. Es va incloure informació per famílies als tríptics i les webs de les galeries on el concepte artístic estava descrit en llenguatge familiar. També es va fer publicitat en revistes dedicades als més petits, es van organitzar esdeveniments animats per arribar a les famílies, s’organitzaven viatges escolars i també es va formar el personal de les galeries perquè pogués comunicar-se millor amb els nens i nenes.

L’avaluació final de la iniciativa va ser força engrescadora. Més de 123.000 visitants a les noves exhibicions, i d’una enquesta feta a quasi 1.500 visitants, podem saber que el 83% van anar a les exhibicions en família (67% dels quals amb nens menors d’11 anys) i entre el 79% i el 94% van valorar que les noves exhibicions eren perfectes per visitar en família.

Si us ha interessat el tema, podeu recuperar l’article original d’Arts Professional.

AP-Banner-v1                                                       gen

Deixa un comentari