#GivingTuesday, una plataforma de difusió, recursos i finançament de projectes socials

El #GivingTuesday és un moviment global sense ànim de lucre que va néixer als Estats Units l’any 2012 de l’ONG 92Y Street de Nova York i de la Fundació de les Nacions Unides i que actualment hi participen més de 71 països.

Enguany se celebrarà la tercera edició a Catalunya el proper 28 de novembre i la Taula del Tercer Sector, una de les organitzacions promotores, constata que cada cop més entitats del Tercer Sector aconsegueixen finançar petits projectes.

Durant el passat mes de setembre del 2017, prop de 140 entitats socials van participar en les sessions de formació Aprèn a crear, planificar i comunicar un projecte social” de #GivingTuesday, organitzades per tot el territori (Tarragona, Lleida, Girona i Barcelona).

En el nostre projecte del foment de la cultura inclusiva, volem fer màxima difusió d’aquest projecte, sobretot en l’entorn cultural, per mirar de mobilitzar diferents accions solidàries. Tots hi podem col·laborar d’una manera o altra.

Si sou una entitat social, voleu promoure el vostre projecte socio-cultural i voleu aconseguir suport de la ciutadania, encara hi sou a temps!

I què ofereix #GivingTuesday?

En primer lloc una plataforma de difusió, portal web i de recursos, on podeu trobar informació de la campanya, logotips i cartells (que es poden adaptar i personalitzar per al vostre projecte social concret), conferències i formacions, i també resultats de les dues edicions anteriors.

En segon lloc ofereix la possibilitat d’enllaç a la plataforma de captació de fons de migranodearena. I en tercer i darrer lloc, una campanya de comunicació a les xarxes socials i en premsa.

I tot, sense cap cost, ni la plataforma de difusió, ni la de captació de fons, ni la campanya de comunicació. És més, podem aprofitar la comunicació del #givingtuesday per així reduir-ne el seu pressupost, obtenint un estalvi del 5 i fins al 10% del pressupost total, a més d’oferir el sentit de pertinença a una comunitat global.

Els passos a seguir són ben simples:

passos-per-pujar-un-projecte-1

1-Registra’t a la web

2-Completa les dades de perfil públic i privat de contacte.

3-Puja el teu projecte social, breu clar i concís

4-Usa les xarxes socials- Comunica als quatre vents amb el hashtag #givingtuesday.

Per últim, la givingformació ens va aportar que la clau d’èxit d’una bona campanya rau en tenir ben treballat la creació i el disseny del projecte social o campanya, establir un objectiu realista, comptar amb un equip de persones motivat i assignant-los-hi uns perfils determinats, però si el pressupost no ho permet i l’equip és petit, l’important és abastir les tasques d’aquests perfils, planificar una bona estratègia de comunicació, gestionar els indicadors de la campanya i actuar.

Podeu accedir directament als recursos de la jornada clicant “Aprèn a crear, planificar i comunicar un projecte social”.

logo_gt_frase_cat

Deixa un comentari