A practical introduction to audience development for dance, Aerowaves dance across europe, Heather Maitland, 2018

a practical introduction to audience development
un kit d’eines per a la gestió del desenvolupament de públics

Heather Maitland -que va participar en la jornada ‘Nous públics’, Jornada D’A, organitzada per l’Àrea de Públics i el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC el 2016ha recopilat un kit d’eines de desenvolupament de públics per donar una orientació pràctica a les organitzacions de dansa, mitjançant investigacions internacionals i estudis de casos de bones pràctiques dels socis de la plataforma Aerowaves dedicada al descobriment de nous talents de la dansa a Europa, i finançada per la UE. L’Spring Forward és el festival anual d’Aerowaves que cada any se celebra en una ciutat diferent. La temporada 2014-2015, el Mercat de les Flors va treballar amb Aerowaves per portar la dansa a diferents espais de la ciutat.

Retornant al Kit, “des de la investigació en plans de desenvolupament d’audiències fins a l’avaluació, aquest conjunt d’eines us ajudarà a articular què feu i per què ho feu donant-vos tot el que necessiteu per elaborar una visió a llarg termini sobre com implicar nous públics, de vegades amb temps i diners“.

Us heu preguntat, per exemple, què passa a les persones que eren part de l’obra un minut abans? Ja no son més els públics? Es parla de públics dient més coses sobre les audiències o sobre els que parlen d’elles?

Un kit d’eines per al desenvolupament de les audiències

Seguiu el kit (2018)! Hi trobareu, entre altres qüestions, el camí següent:

  • Què és el desenvolupament d’audiències?
    • Creeu un full de ruta
    • On vols arribar?
    • Com pot el desenvolupament d’audiències permetre’t arribar on tu vols anar?
  • Des on comences?
    • Comprenent les teves audiències
  • Com hi arribaràs?
    • Amb qui vols participar?
  • Triar estratègies
    • Establir objectius clars
    • Dissenyar l’activitat de desenvolupament d’audiències
  • Fent-ho realitat
  • Valia la pena?
  • Mètodes d’avaluació
  • Full de ruta del desenvolupament d’audiències

… aprofundir en la participació, eixamplar els públics culturals, diversificar i arribar a altres persones diferents, mireu de tenir un business plan i un pla de màrqueting a punt, que persegueixen els mateixos objectius, conjuntament amb els del pla de desenvolupament de públics …

Aprofundiu en la lectura

Mar Pérez, la nostra companya de l’Oficina de l’ICEC a Londres, comparteix aquesta informació per a tots vosaltres! El nostre agraïment!

Leave a Reply