Quin sentit té un pla de desenvolupament d’audiències? Informa the audience agency

“Writing an audience development plan isn’t just a tick-box exercise – it’s a valuable process”, “Escriure un pla de desenvolupament d’audiències no és només un exercici sinó que és un procés valuós”, Anne Torreggiani

Anne Torreggiani, membre de l’equip de the audience agency, ens animava a crear un Pla de densenvolupament d’audiències efectiu a l’article publicat a ArtsProfessional l’octubre de 2017, que segueix molt vigent i és motiu de recordar.

Anne Torreggiani va participar a la II Jornada de màrqueting cultural. Canvi de mentalitat: parlem amb el públic des l’inici organitzada conjuntament per l’Àrea de Públics i Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC, el 16 de novembre de 2015.

“El pla és un mapa de ruta per al canvi, per augmentar els públics i enriquir l’experiència, i fer-ho de la millor manera possible i d’acord amb els recursos disponibles”.

“Si ho fem bé i amb convicció és una declaració d’intencions de futur, un compromís amb el propòsit públic de les organitzacions per mantenir-se rellevants i resistents”.

“Quan només pensem en els públics a curt termini i d’una manera transaccional -com a objectiu d’una sola campanya o com a consumidors potencials de la nostra última oferta- és molt difícil conèixer-los, anticipar-nos als seus variats interessos i preferències i construir relacions de llarga durada”.

“Fins i tot, si tenim en compte les necessitats específiques de públics nous, hem de pensar en el llegat d’aquest treball al llarg dels anys, en compte de mesos. Si les organitzacions necessiten plans financers a 3 o 5 anys perquè entenem que el creixement és incremental i acceptem que cal temps per a generar rendiments, el mateix passa amb la nostra inversió en les relacions amb el públic”.

Conegueu els principis bàsics:

  • Comenceu amb uns quants objectius de públic de primer nivell que vinguin clarament amb el vostre propòsit organitzatiu i que estiguin en harmonia amb altres prioritats.
  • Utilitzeu les vostres dades per conèixer els vostres públics actuals i la vostra comunitat en general: qui son, on son i què necessiten de vosaltres. Utilitzeu aquesta visió com a base per als vostres objectius, però també per suggerir les vostres estratègies i activitats que fareu servir i per adaptar-les al llarg del temps.
  • Reconegueu que tindreu diferents públics amb diferents necessitats. Agrupeu-los o segmenteu-los de manera que pugueu atendre’ls de manera diferent. Tenir les dades organitzades de manera clara, ens ajudarà a comprendre millor els grups al llarg del temps.
  • Assegureu-vos que teniu els recursos, la capacitat i la gana d’atraure nous públics durant un període perllongat.
  • Involucreu tantes persones de la vostra organització com sigui possible en la interpretació de les dades i la creació del pla. Això farà que els vostres plans siguin més veraços i generarà compromís.

Llegiu l’article complet!

Aquest article pertany a una sèrie de publicacions per compartir el coneixement dels públics que ofereix Arts Professional. Conegueu-la!

Deixa un comentari