Ara que ha tornat a arrencar el curs escolar i els alumnes s’engresquen amb l’inici de les classes, volem posar el focus sobre Filmclub, una iniciativa educativa que busca apropar el cinema a les aules catalanes.
Filmclub és un projecte educatiu innovador que es basa en el cinema i l’audiovisual i que veu el cinema com a eina pedagògica, per a que els joves puguin desenvolupar les seves competències personals.

El projecte va arrencar fa tres anys, amb l’objectiu de facilitar l’accés del cine a les aules, proporcionant pel·lícules de visualització legal i també oferint material educatiu i fragments per a que el professorat pugui aprofundir en la gran diversitat de temàtiques que tracta el cinema.
Filmclub compta amb tres línies d’actuació: la filmoteca, la filmpèdia i el filmlab. La filmoteca ofereix un ampli catàleg de pel·lícules amb valor pedagògic i cultural que es poden reproduir sense problemes als centres educatius. La filmpèdia ofereix recursos i unitats didàctiques per treballar sobre els films (amb una base de dades molt ben estructurada). I el filmlab ofereix un programa d’activitats presencials que funciona com a pont entre el món del cinema i el sistema educatiu.

Dins el filmlab s’ofereixen tres tipus d’activitats: tallers de creació, formació de docents i contacte amb el cinema. Entre les activitats més destacades hi trobem un taller de creació audiovisual, trobades d’educadors, trobades amb actors o visites a rodatges. I pels més cinèfils, també s’ofereix la possibilitat d’assistir a festivals de cinema!