Què? Qui? A qui?

Què?

Aquest blog vol ser una eina de comunicació entre els agents culturals i el públic que permeti interaccionar i convidar a la creació i fidelització de les audiències. Es vol incentivar la seva participació des de l’inici de totes les disciplines artístiques.

L’objectiu és conèixer millor els públics per a facilitar la planificació, gestió i foment d’accions dels diferents agents i equipaments culturals, així com de polítiques culturals, amb el propòsit de construir un punt de trobada i de diàleg entre comunitats per al desenvolupament de la cultura.

La gestió de públics avui, innova amb l’ús d’eines digitals i el blog vol esdevenir un nou canal social on line de coneixement i participació per apropar més el públic a la cultura i on s’oferirà un espai de govern obert on sigui més accessible i fàcil la informació entre les audiències, els agents i les administracions.

Com conèixer els públics de la cultura? Com aprofundir en allò que els interessa i enriqueix? Com mirar d’aconseguir la seva fidelització o convidar nous públics ? Com mirar d’integrar una mica més la cultura en la vida quotidiana de les persones? Llegiu la secció Estudis i dades.

El blog també té una mirada internacional que permetrà veure les accions i polítiques que es fan fora del nostre país, per exemple, a Berlín, Brussel·les, Londres o París. Conegueu-les!


Qui?

L’Àrea de Públics de l’Institut Català de les Empreses Culturals inicia el seu camí el 2013 amb el propòsit de contribuir a  incentivar el consum cultural de les arts escèniques, les arts visuals, la música, la literatura i l’audiovisual, la creació desenvolupada per artistes, lectors o oïdors de poesia, en actiu, i també de la cultura digital i dels videojocs, tot fidelitzant els públics i guanyant-ne de nous.

La cultura és un dret les persones i una baula de desenvolupament individual i col·lectiu, creatiu i de benestar. La cultura és un agent de transformació social. I des de la creació de l’Àrea de Públics, el Departament de Cultura posa, per primera vegada, atenció en el públic com a part integrant del cicle cultural, des l’inici de la creació i fins al destinatari final, ja sigui, per exemple, creador, productor, visitant o assistent a concerts o espectacles.

El gir de donar protagonisme al públic és intencionat. Es constata que el desenvolupament de públics té beneficis culturals, econòmics i també socials. I transmet també valors i fomenta empatia i diàleg cultural.

A qui?

Aquest blog s’adreça a tots els interessats en l’art d’avui, i a tota persona inquieta o curiosa per a descobrir els agents de la gestió de públics, els bloguers, del màrqueting cultural, de la comunicació, els agents culturals, els gestors dels equipaments culturals,  els organitzadors de festivals, fires o mercats, privats i públics, entre altres.

Convidem a la participació! I per què?

Doncs, perquè “l’art contemporani és una manifestació cultural per la que hem de destinar tots els esforços per democratitzar i garantir el seu accés a tot tipus de públics, nens, famílies o docents, pels què s’ha d’apostar per una formació permanent en l’àmbit de les arts i la creativitat”. Coneguem un exemple, el projecte que aporta aquesta actitud!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s