Obrint el teló intergeneracional és una iniciativa impulsada per Plàudite Teatre per a crear nous vincles entre generacions a través de les arts escèniques. El projecte «Funciona molt bé en escoles d’alta complexitat, situacions d’interdisciplinarietat (pobresa, segregació racial i cultural, masclismes, lideratges negatius, etc.)».
El projecte s’ha implementat en dues escoles diferents de la ciutat de Barcelona: el col·legi Pare Enric d’Ossó del barri de Bellvitge i a l’escola Cavall Bernat del Districte Sants-Montjuïc.
El projecte, que compta amb més de 20 anys d’experiència de Plàudite Teatre en el desenvolupament de metodologies per a la transformació social a través de les arts escèniques, implica adolescents i persones grans amb risc de soledat en sessions conjuntes i separades al llarg del curs escolar. Aquestes sessions fomenten l’autoestima, la confiança i la inclusió social, així com la interrelació entre diferents institucions i entitats de la comunitat.
Aquest projecte forma part del projecte Intergeneracional #ArtSalut, que s’ha anat ampliant amb la incorporació d’altres centres d’atenció primària i infants i joves de la comunitat.
“Obrim el teló” no només busca generar vincles emocionals i coneixement mutu entre els participants, sinó que també pretén oferir benestar físic i emocional i potenciar la implicació en la vida del barri, generant una relació més activa amb la comunitat.
Visiteu l’Instagram de Plàudite Teatre per estar al dia dels projectes! @plauditeteatre
«LaCultivadora és una iniciativa que té com a objectiu promoure i impulsar la cultura des d’una mirada educativa. Els sis equipaments busquen garantir i fomentar l’accés de la comunitat educativa a les programacions, oferir formacions i recursos al professorat, i crear sinergies entre ells per fomentar l’impacte en la comunitat educativa.»
DIA: Dilluns 12 de juny HORA: a les 12h ON: Museu de la Música de L’Auditori Podeu reservar a rrpp@nc.cat
I Jornada de Comunicació i Música: Evolució del discurs i narratives a la indústria musical
Aquest tindrà lloc el proper dia 20 de juny de 10:30 a 14:00 al Hall de l’edifici C-Hub Interdisciplinari de Recerca i Innovació (Rambla del Poblenou, 154, 08018 Barcelona). Si voleu saber més sobre el Programa de la jornada podeu fer click aquí.
Els Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC organitzen la I Jornada de Comunicació i Música (#UOComMusic): Evolució del discurs i narratives a la indústria musical.
Us comuniquem que ja teniu a la vostra disposició les gravacions dels participants ponents del Simposi Internacional d’Arts en Salutorganitzat per L’Institut Català de la Salut i el MNAC, amb la col·laboració de la Arts in Health International Foundation.
Podeu veure els vídeos dels dies 23 i 24 de febrer de 2023aquí.
Et convidem a assistir a les taules de debat de Canal Connect III en Teatres del Canal
Torna el Canal Connect per Teatres del Canal en la seva tercera edició de la mà de La Fundació Daniel i Nina Carasso. En aquesta nova exposició innoven amb un programa de taules rodones i un workshop de creació per tal d’aprofundir en les possibilitats entre art, ciència, tecnologia i societat.
La nova edició pretén continuar l’exploració de la tecnologia, les arts i la ciència a través d’un programa d’arts escèniques vinculades als últims coneixements científics i tecnològics. Per tal d’entrar en aquest programa és necessària una inscripció prèvia, que podeu sol·licitar aquí.
Arriba la segona temporada de DOPALAND a la Sala Fènix, una sala de petit format fundada en el barri del Raval ara fa 10 anys!
DOPALANDd’Eu Manzanares, dirigit per Sergi Pompermayer, amb Anna Castells i Felipe Cabezas. Produïda per Sala Fènix i Suika, amb la complicitat del Festival Grec 2021, Sala La Villarroel, Centre Cultural Can Clariana Residències Artístiques, Fundació Catalunya Cultura i Sala Beckett. escriptura original i inèdita de dones dramaturgues catalanes, a través de processos de recerca i creació amb focus en temes actuals.
«DOPALANDés una història entorn del desig i la seva relació amb la societat de consum que ens situa en un parc temàtic. Dos treballadors: la responsable de personal tracta d’animar a l’empleat. Almenys, això sembla. Perquè ha succeït una cosa greu. Una cosa totalment inadmissible. DOPALAND és una comèdia àcida que denuncia la imperativa felicitat, el consum i el desig.»
L’Institut Català de la Salut i el MNAC, amb la col·laboració de la Arts in Health International Foundation, organitzen el Simposi Internacional d’Arts en Salut, 23 i 24 de febrer de 2023
L’Institut Català de la Salut i el MNAC, amb la col·laboració de la Arts in Health International Foundation han organitzat el proper Simposi Internacional d’Arts en Salut dels dies 23 i 24 de febrer de 2023. Ja podeu veure les gravacions del Simposi aquí.
Introducció i accions precedents
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha definit la salut com un «estat de complet benestar físic, mental i social, i no sols l’absència d’afeccions o malalties». En aquest sentit, s’ha creat el projecte Les Arts en Salut l’any 2018, que lidera la fundació “Arts in Health” i fomenta la cooperació entre els sectors cultural, social i sanitari per tal de millorar, de forma efectiva, la salut i el benestar de la societat involucrant l’ús -en constant creixement-, de les arts i la cultura per a la millora de la salut i el benestar de persones en diversos contextos institucionals i comunitaris.
Amb el seu pla d’acció la World Health Organization pretén ser un dels principals referents mundials en l‘àmbit de l’Arts in Health i destaquen que no s’ha de confondre amb ”Arts and Health”, que no cerca un objectiu terapèutic directe. Les Arts en Salut consideren que el sector artístic pot oferir un gran ventall de possibilitats als professionals de la salut. Els pot ajudar a tractar una patologia concreta, tant en intervencions en un pla terapèutic o en activitats de prevenció i promoció de la salut de la població.
La salut ha de poder abordar les necessitats fonamentals dels pacients tant afectives com sanitàries, nutricionals, socials i culturals. El resultat d’aquesta intervenció s’ha de poder avaluar científicament i ha de tenir un retorn dels professionals i de la comunitat. Es vol mantenir un diàleg amb entitats del tercer sector, agents socials, grups d’interès, i altres col·lectius rellevants per les Arts in Health.
Els conceptes principals de l’Arts in Health son actius per a la salut, salut comunitària, models actius comunitaris o prescipció social. Llegiu +
#ArtsAgainstCovid tracta el tema de la salut en temps de pandèmia i després del confinament. I el 27 d’abril de 2021 van atorgar els Premis #ArtsAgainstCovid a @IDEAL i que buscaven reconèixer les iniciatives que seguien la relació d’art per la salut i que haguessin sorgit com a resposta a la pandèmia. Recordeu la cerimònia del seu lliurament!.
Dins de la línia de treball #ArtsAgainstCovid, destaquem dues xerrades celebrades al MNAC el 2 de desembre del 2021: