El Museu Nacional de Catalunya (MNAC) és pioner en la gestió dels públics i és considerat referent.
En Josep Miquel Faura i en Maurici Dueñas, des l’any 1999, s’apropen als seus visitants amb l’objectiu primer de recollir dades quantitatives, i en els darrers temps, qualitatives.
I enceten estratègies de continguts, el bloc del Museu Nacional de Catalunya on podem conèixer qüestions es van tractar al congrés sobre Estratègia de Continguts, ConfabEU, celebrat a Barcelona el 30 de setembre de 2014 , i on el MNAC ha participat amb una ponència. Ha estat el primer congrés d’aquesta temàtica celebrat a un país no anglosaxó i el segon fet a Europa, després de Londres.
A la Jornada Creant comunitats a l’entorn de les arts visuals: públics presencials i virtuals, 1 d’octubre de 2013, es va presentar els resultats dels anys de treball que apropen l’art als visitants, i el 2013 el MNAC ha presentat un document cabdal.
Coneguem-lo! I visioneu la segona gravació.
[…] també Anàlisi dels públics del MNAC, referent de la gestió de públics a Catalunya amb llarga trajectòria del MNAC i com el seu […]
[…] de Gestió de Públics del MNAC, que conjuntament amb Josep Miquel Faura varen participar a la jornada ‘Creant comunitats entorn les arts visuals’, co-organitzada amb el Centre d’art […]