El 13 de novembre es va celebrar la jornada ‘Els tallers d’espectadors‘, amb la presència de Jorge Dubatti.
L’objectiu de la jornada va ser entendre la importància de la gestió dels espectadors com una realitat indissociable del fet artístic, i compartir eines, recursos i experiències.
Jorge Dubatti, director de la Escuela de Espectadores de Buenos Aires, va explicar el seu projecte i com aquesta tendència s’ha estès a Argentina i en altres països llatinoamericans.
També es presentaren diverses experiències realitzades en equipaments i festivals catalans.
El Museu Colet va acollir el compartir coneixement. Llegiu el programa, escolteu les gravacions i gaudiu del Relat de la Jornada!
Descobrim aquest referent llegint els seus comentaris del Teatro Shakespeare i la seva proposta de redescobrir l’obra shakesperiana des de la dinàmica d’una sala isabelina, rèplica conceptual en el Parque Thays de The Globe, del passat 26/10/2014.
I a més de despertar l’interès de 302 persones assistents a la jornada, Jorge Dubatti va aplegar 195 persones més a les conferències següents:
- 30 persones més a la conferència Els públics en la historiografia del teatre argentí i els models actuals de gestió de públics a l’Argentina i els resultats (Facultat d’Economia, UB, l’11 de novembre)
- 90 persones a la conferència Els camins de l’escriptura dramàtica actual (Auditori de l’Institut del Teatre)
- 25 persones a la conversa adreçada als Amics de les associacions d’espectadors del Teatre Lliure i La Perla 29 (Bar de La Perla 29, totes dues, l’endemà)
- 50 persones més a la conferència El teatre a Buenos Aires (Auditori de l’Institut del Teatre, el 14 de novembre), aconseguint una audiència total de gairebé 500 persones
I el més important, la suma de la iniciativa de 3 agents culturals conjuntament amb el Servei de Desenvolupament Empresarial i l’Àrea de Públics, de l’Institut Català de les Empreses Culturals.
I els mitjans? Conegueu la difusió generada de la gestió de públics, l’ampliació i la fidelització de l’audiència és el gran repte (…)