Explica Dansa s’apropa al públic amb diferents projectes i activitats

Explica Dansa és un projecte especialitzat en l’àmbit de la dansa per a la formació i creació de públics. El seu objectiu és crear i formar públics per a les arts escèniques en general i la dansa en particular, alhora que professionalitzen les activitats dirigides als espectadors.

Explica Dansa ha dut a terme diverses accions i ha creat diversos continguts desenvolupats en diversos programes, orientats a apropar la dansa als espectadors i a fer-la més atractiva als ulls dels usuaris.

MILLOR PÚBLIC AL SISMÒGRAF ’17

Una de les accions dutes a terme des d’aquest projecte és el del Millor Públic al Sismògraf. En aquest festival de dansa que es va celebrar a Olot, es va crear un espai en què espectadors, organització i artistes podien compartir aprenentatges i reflexions.

Es va aconseguir crear una comunitat d’interès en què els seus membres van debatre i cooperar al voltant d’una determinada programació de dansa. Com a resultat final, es van generar un conjunt d’externalitats per a cada una de les parts participants:

  • Millor públic: 15 espectadors tenen la oportunitat de viure el festival des de dins i poden ampliar els seus coneixements sobre dansa contemporània.
  • Millor dansa: 5 companyies van poder parlar cara a cara amb el públic per conèixer de primera mà els seus interessos i impressions de l’obra.
  • Millor festival: els organitzadors del festival tenen la oportunitat de conèixer de primera mà les reaccions i impressions del públic.
  • Expliquem millor la dansa: l’equip d’Explica Dansa reflexiona i incorpora nous conceptes a la seva Conferència ballada.

Aquesta iniciativa va ser molt enriquidora per totes les parts i tothom va poder gaudir d’aquesta experiència. Per tancar el projecte, els responsables del Millor Públic van elaborar una memòria on es recullen les conclusions finals i les impressions dels participants.

Aquesta és una de les accions  de creació i formació de públics més representatives d’Explica Dansa, però en porten moltes d’altres a terme.

Per exemple, abans dels espectacles ofereixen dues activitats, Mitja hora abans i Vine abans i estaràs + a prop de l’artista. En la primera, s’ofereixen sessions en format conversa amb altres professionals del món de la dansa i en la segona, es dona la oportunitat al públic d’interactuar amb els artistes minuts abans de l’inici de l’espectacle.

A més a més, ofereixen tallers per a escolars i tallers per a professionals, i compten també amb aules formatives per a gent gran i per a universitaris.

Al seu web podreu trobar, també, un recull que han fet ells mateixos on hi trobem maneres diferents que tenen equipaments i gestors culturals per treballar amb el seu públic.

Leave a Reply