Escoltar el públic

Cada vegada més, els equipaments culturals escolten el seu públic i el volen conèixer. L’opinió de l’usuari compta, és més, és clau!.

El format de l’enquesta és una de les eines per a tenir una primera pulsació del seu públic: què pensa, com és, què li agrada i en què o de quina manera, l’equipament o l’activitat, poden millorar.

Per elaborar una enquesta, es recomana fer preguntes clau que compleixin amb l’objectiu marcat a l’activitat per la qual es fa l’enquesta. I no superar les 10 o 12 preguntes i evitar la sensació de tedi o pèrdua de temps que, moltes vegades, té l’usuari a l’hora de respondre. Per portar a terme aquestes recomanacions, la tecnologia ha ajudat amb els nous sistemes d’elaboració d’enquestes.

Del 20 al 27 de maig, el Gran Teatre del Liceu acollirà, amb l’obra Così fan tutte, un nou sistema de fer enquestes suggerit per l’empresa Rate Now. Mitjançant uns dispositius tàctils (tablets), col·locats estratègicament en diferents punts de l’equipament, l’usuari pot contestar un qüestionari ràpid i interactiu. Les seves respostes podran ser visualitzades per part de l’equipament en temps real al núvol.

Escoltar el públic, recollir les seves opinions i dissenyar accions, en funció de les seves respostes, és un recurs que utilitzen els equipaments culturals per aconseguir un diàleg fluid amb el públic. Els nous sistemes d’elaboració d’enquestes esdevenen una eina dinàmica per arribar a aquest objectiu. Descobrim-lo!

One thought on “Escoltar el públic

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s