Jornada Sala de Mescles, Festival Beefeater In-Edit

foto-inedit

Dijous 3 de novembre tindrà lloc a la Seu de l’SGAE, a Barcelona, la jornada Sala de Mesclesdins del marc de les activitats paral·leles de l’edició d’enguany del Festival Beefeater In-Edit.

La jornada consta d’una programació variada on, entre d’altres temes, experts nacionals i internacionals n’abordaran els següents:

  • La visió dels millenials sobre els Festivals, ‘Desxifrant l’ADN del cinema del futur’, Com són i quines són les claus amb què compta la indústria cinematogràfica per connectar amb els joves.
  • Els hàbits de consum cultural en altres països, ‘Hàbits de consum cultural, analitzats des de diferents perspectives internacionals. Són tan semblants com ens esperem?’. Què passa amb l’audiència de països com Brasil, Rússia, Dinamarca i Mèxic.
  • El paper de les dones a la música, cinema i mitjans de comunicació, ‘Polint el sostre vidre? Dones en música, mitjans i cultura’. Quins desafiaments cal tenir en compte per professionalitzar-se, sent dona, en un sector no sempre paritari.

Per a aquesta jornada i, en concret, aquestes tres conferències, el festival compta amb la col·laboració dEuropa Creativa Desk – MEDIA Catalunya

Per apuntar-vos-hi, l’enllaç és aquestNosaltres ja ho hem fet!

Jornada Audiences in Motion: Listening to the user

audiences-in-motionEl festival de San Sebastián d’enguany acull la segona edició d’Audiences in motion, que aquest any porta per títol Audiences in Motion: Listening to the User, el proper 18 de setembre al Museu San Telmo de San Sebastián.

La jornada està organitzada conjuntament pel Festival de San Sebastián i Europa Creativa Media i s’inscriu en el marc de l’European Film Forum, una plataforma creada per la Comissió Europea per facilitar el diàleg estructurat entre la pròpia Comissió i els agents del sector audiovisual. Aquesta plataforma també té l’objectiu de desenvolupar polítiques estratègiques per abordar amb èxit els reptes i oportunitats generats per la revolució digital.

A la jornada es parlarà del nou escenari que ha esdevingut de la petjada digital, les possibilitats dels nous formats i de la demanda creixent de producte audiovisual, i la participació de l’usuari en els processos creatius. Escoltar-lo, fer-lo participar, dialogar amb ell de forma personalitzada i fer-lo sentir part de la comunitat, són accions que formen part del procés de creació i difusió de l’obra audiovisual.

Més enllà de la reflexió, i tenint en compte la petjada digital, Europa Creativa Media pretén construir públics transfronterers per a les obres europees. Detectar els públics i provocar el seu moviment.

La jornada s’estructurarà en dos temes:

  • Participació del públic
  • Distribució: entendre els públics europeus

Hi participen: Martin Dawson, COMISSIÓ EUROPEA – EUROPA CREATIVA MEDIA (Bèlgica); Marianne Furevold, NRK (Noruega); Fernando López Puig, TVE (Espanya); Camille Lopato, DIVRSION (França); Felipe Pontón, TELEFÓNICA – MOVISTAR+ (Espanya); Arturo Guillén, COMSCORE (EE. UU.); Tania Sutherland, MUBI (EE. UU.), i Dag Asbjornsen, COMISIÓN EUROPEA – EUROPA CREATIVA MEDIA (Bélgica).

Presentarà la jornada Stefan Schmitz, CEO de Avalon, i els panels els moderarà Elena Neira, de LA OTRA PANTALLA (Espanya).

Des de l’Àrea de Públics farem seguiment de la jornada per extreure les idees clau que se’n derivin.

Comença el Cicle Gaudí. Cinema a prop teu!

foto-cicle-gaudiDemà comença el Cicle Gaudí, un circuit de cinema català que té com a objectiu apropar el cinema produït a Catalunya als espectadors del territori.

Entre el 15 de setembre i el 15 de desembre, cinc pel·lícules, seleccionades per un comitè de distribuïdors i exhibidors, seran projectades el tercer dijous de cada mes en 12 poblacions de la província de Barcelona.

Es tracta de pel·lícules de qualitat, d’estrena molt recent i amb ampli abast de públic: El rei borni, de Marc Crehuet, Cerca de tu casa, d’Eduard Cortés, 100 metros, de Marcel Barrena i La propera pell, d’Isaki Lacuesta i Isa Campo. També es presentarà la pel·lícula per a televisió Ebre, del bressol a la batalla, de Román Parrando.

Podeu consultar la llista de poblacions i els horaris al següent enllaç:

http://ciclegaudi.cat/

«La cultura és el centre de la societat», Olafur Eliasson

«Per mi, la cultura no és un annex superflu sinó el centre de la societat» diu Olafur Eliasson, com explica Álex Vicente (El País, 20 de març de 2016).

Olafur Eliasson, un artista danès que va créixer a Islàndia i viu i treballa a Berlín, realitza un taller des del 12 de març i fins al 5 de juny en el  TBA21–Augarten, el centre d’art contemporani de la Fundació Thyssen Bornemisza a VienaGreen light. An artistic workshop, concebut com una llum verda metafòrica per als refugiats i els migrants que arriben a Àustria i més enllà, tot defensant el potencial de l’art contemporani per iniciar processos de transformació cívica.

Green light és un taller artístic i Green light – Shared learning és una plataforma d’aprenentatge compartit que gira al voltant de la fabricació de centenars de mòduls de làmpades dissenyades per l’artista. A més del públic habitual del TBA21 – Augarten, joves refugiats, migrants i estudiants universitaris estan convidats a participar en aquest procés de la pràctica artística de col·laboració i aprenentatge, donant lloc a un espai d’intercanvi i trobada de diverses societats lingüístiques, socials, geogràfiques i educatives. El creador «té l’esperança que la llum verda brilli sobre alguns dels reptes i les responsabilitats derivades de l’actual crisi de refugiats a Europa i a tot el món«. Llegiu més!

Aquest és el cas més recent dels creadors europeus que s’han posat en marxa. A Alemanya, davant d’un milió de persones demanant asil, els artistes han pres una posició determinant. Ai Weiwei, xinès instal·lat a Berlin des que el seu país li va tornar el passaport -no va poder venir a la Virreina, Centre de la Imatge on va fer expressament per aquest espai una exposició excepcional ON THE TABLE. Ai Weiwei, «una obra d’art, com ell mateix va definir», comissariada per Rosa Pera, del 5 de novembre de 2014 fins a l’1 de febrer de 2015-, ha estat el més actiu i ha obert un estudi a la illa grega de Lesbos per desenvolupar diferents projectes i un memorial per motivar prendre consciència.» Com a artista, explica Ai, «he de relacionar el meu treball amb les lluites de la humanitat … i mai separar aquestes situacions del meu art«. I una marxa a Londres amb el seu amic Anish Kapoor, el 17 de setembre de 2015, exigint «respostes humanes i no només polítiques».

El Teatre Maxim Gorki continua representant fins el 30 d’abril, The Situation, una obra amb cinc actors tot just arribats a Berlin, un sirià, dos palestins i dos israelians, un àrab i l’altre, jueu. Es recomana la lectura de l’entrevista de Zeit online!. Oferim un tast dels sis actors: «No podríem estar junts a l’escenari si no hi hagués esperança«. «El teatre no canvia la situació, però em canvia a mi i a tots els que participen«. «Tinc la sort de ser aquí. Però, sóc una persona amb sort? No«.

Àlex Vicente descriu també les accions de Banksy a la jungla de Calais o una altra peça dedicada a Cosette. L’actor Jude Law també hi va anar. I a França, 800 artistes i escriptors encapçalats pels cineastes Laurent Cantet, Pascale Ferran i Céline Sciamma, varen fer una crida a trobar una solució i dilluns 14 de març varen fer una segona tribuna al diari Libération.

Annette Message. Dessus Dessous és l’exposició d’aquesta creadora en el Museu de Belles Arts de Calais i també a la Cité de la dentelle et de la mode fins al 15 de maig, on recull el que succeeix a l’exterior i es pregunta, com tot artista, diu, «com fer art a Calais?, què podem dir? què podem fer? què podem ensenyar davant aquest naufragi?. La meva resposta és aquesta: fer entrar l’abatiment del món en el museu. Exposar a Nova York és fàcil. A Calais, no. I és precisament aquí on la cultura és més necessària«.

La Unió Europea financia 807 projectes de l’Àrea Migració.

Mireu #EUBudget4results

I seguiu #RefugieeCrisis

Coneixeu «L’Altre Festival» Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental?

Del 4 al 7 de juny de 2015, la Nau Ivanow acull un nou Festival d’Arts Escèniques. I és una altra cosa, és L’Altre Festival Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental, que neix amb la voluntat d’estimular la creació, la participació i la difusió de les arts escèniques en el col·lectiu de persones amb trastorn mental perquè entenem que poden ser una eina fonamental en el procés terapèutic i normalitzador de la vida.

Exposicions d’arts plàstiquesfotografia, cinema i documentals, donen la mà a les arts escèniques i a la salut mental.

I per què és una altra cosa?

Perquè també «volen ser un referent per a tota aquella gent que estima i gaudeix del que es fa dalt d’un escenari. Una punta de llança per trencar estigmes i etiquetes. Un espai on compartir experiències, vivències i descobrir altres realitats. Una altra manera de veure i viure la salut mental». Així, volen engegar una cosa nova, diferent, un altre festival.

És el resultat de l’esforç de moltes persones vinculades a la salut mental que estimen les arts escèniques i que s’han implicat amb entusiasme.

Més de 30 espectacles de 25 companyies vingudes d’arreu de Catalunya, Espanya i Europa reunides a Barcelona.

Centenars d’artistes i acompanyants per passar quatre dies intercanviant experiències artístiques, creació i vivències personals.

Voleu saber més objectius?

Doncs, un altre objectiu és crear una atmosfera relacional intensa perquè tots els participants puguin trobar-se i compartir. Per això s’ha volgut que els participants s’allotgin junts a prop de la seu del Festival i que puguin menjar junts en un gran espai central al bell mig del recinte.

Per finançar-ho s’ha engegat un Verkami, un projecte de micromecenatge per aconseguir-ho. Animeu-vos!

Queden pocs dies i la teva ajuda és fonamental, ens diu a tots, Manel Anoro, el seu director.