L’edició de 2014 de LOOP FAIR se centra en la construcció de les audiències de la imatge en moviment amb especial atenció a la creació de nous públics i de comunitats de participants.
Per què el FOCUS 2014 va ser implicar a les audiències?
Els organitzadors defineixen l’art contemporani com un conjunt de pràctiques diverses que aporten una sèrie de coneixements específics no només a través de les obres i la seva capacitat de crítica cultural i social. Les seves dinàmiques de treball en els processos de producció, col·laboració, inscripció pública, comunicació i difusió han de ser igualment considerades en aquest aspecte perquè el nivell d’impacte en les audiències depèn de com s’encarin aquests processos mediadors.
Idees clau:
- “L’exhibició ha d’anar lligada amb l’educació”, com també, “s’ha d’establir una conversa amb el públic”, Marcus Kreiss
- “És necessari tenir programes educatius que ajudin a entendre l’obra” i és important “desenvolupar comunitats de públics, en comptes de només públics”, François Michaud
- S’han de crear “comunitats d’aprenentatge i construir el marc i el tema de treball: xarxa, intercanvi, comunitats de pràctica, educació popular, renovació de l’educació social i cultural. “Pedagogia és aprendre i crear junts”, Javier Rodrigo
- “Els públics són prousuaris (prousers), no només usuaris (users). Atraure els públics involucrant-los en els projectes des del inici, convidant-los a participar, Javier Rodrigo
- “Provar de trobar un enllaç amb el que tu penses que vol la gent“, Mark Coetzee
- Les tics per superar la distància entre els públics i l’art de la imatge en moviment.
Llegiu el relat de la jornada!