El disposar de dades dels usuaris de la cultura és clau per a la gestió d’aquests públics culturals. Aporten valor als agents culturals i permeten millorar l’apropament a les persones que gaudeixen de la cultura i de les que encara, no en són usuàries.
Amb l’objectiu de consolidar el desenvolupament dels públics, la nova línia d’ajuts d’implementació fomenta l’adquisició o la utilització d’ eines tecnològiques que ajudin a conèixer i a fidelitzar els usuaris dels sectors de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), les arts visuals, l’audiovisual, el llibre, la música, els videojocs i les arts digitals.
Es promou un canvi de model de la gestió dels agents culturals amb l’ús d’eines tecnològiques que permetin generar i transferir coneixement, conèixer el comportament dels públics que té expectatives d’interactivitat i interconnexió amb creadors, agents i altres públics, i alhora enforteix l’estratègia digital dels agents dels àmbits esmentats.
- L’accent posat en l’ús de les eines tecnològiques que ajudin a conèixer i a fidelitzar els públics amb relació als sectors de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), arts visuals, audiovisual, llibre, música, videojocs i arts digitals.
- S’adrecen a les empreses privades, ja siguin persones físiques o jurídiques, que duguin a terme la seva activitat en els àmbits esmentats, i també les entitats privades sense ànim de lucre que representin un col.lectiu de professionals, empreses o entitats d’un sector cultural, o que es dediquin de forma continuada a la promoció, l’estudi i el foment de tot o part d’un àmbit o sector cultural esmentat.
- Cal disposar d’un pla de desenvolupament de públics.
Les despeses subvencionables són les següents:
- a) Despeses d’implementació (compra de llicències o serveis d’implementació) de sistemes informàtics per la gestió de les relacions amb els públics (màrqueting relacional), com pot ser un sistema de CRM, eines d’aprenentatge automàtic, entre d’altres.
- b) Despeses d’implementació (compra de llicències o serveis d’implementació) d’eines que transformin la informació en coneixement de valor dels usuaris culturals que permetin a les organitzacions prendre decisions, com pot ser Bussiness Intelligence.
- c) Despeses d’implementació d’eines tecnològiques per a la realització d’enquestes als usuaris culturals.
- d) Despeses per a la incorporació de millores al web o desenvolupament d’aplicacions per interactuar amb els públics i recollir llurs opinions.
- e) Despeses per a la implementació d’anàlisis de públics i d’estratègies de mapeig de comunitats o de segmentació de públics.
- f) Despeses per a la implementació d’eines de màrqueting per fer campanyes segons els diferents segments de públics.
Trobeu les bases per implementar plans de desenvolupament de públics i les bases per a la realització de consultoria de plans de desenvolupament de públics, del Servei de Desenvolupament Empresarial.
Properament es publicaran les convocatòries.
* Per a consultes relatives a les bases per implementar plans de desenvolupament de públics podeu adreçar-vos a:
Bàrbara Llop, Unitat d’Ajuts:
barbara.llop@gencat.cat 93 554 78 53
Pia Subias, Àrea de Públics:
piasubias@gencat.cat 935 547 849
* Per consultes relatives a les bases per a la realització de consultoria de plans de desenvolupament de públics podeu adreçar-vos a:
Ascen Martínez, Unitat d’Ajuts:
ascen.martinezcruz@gencat.cat 93 856 64 04
Sergi Orobitg, Servei de Desenvolupament Empresarial:
sorobitg@gencat.cat 93 554 78 58