Noves bases per fomentar plans de desenvolupament de públics 2019

El disposar de dades dels usuaris de la cultura és clau per a la gestió d’aquests públics culturals. Aporten valor als agents culturals i permeten millorar l’apropament a les persones que gaudeixen de la cultura i de les que encara, no en són usuàries.

Amb l’objectiu de consolidar el desenvolupament dels públics, la nova línia d’ajuts d’implementació fomenta l’adquisició o la utilització d’ eines tecnològiques que ajudin a conèixer i a fidelitzar els usuaris dels sectors de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), les arts visuals, l’audiovisual, el llibre, la música, els videojocs i les arts digitals.

Es promou un canvi de model de la gestió dels agents culturals amb l’ús d’eines tecnològiques que permetin generar i transferir coneixement, conèixer el comportament dels públics que té expectatives d’interactivitat i interconnexió amb creadors, agents i altres públics, i alhora enforteix l’estratègia digital dels agents dels àmbits esmentats.

  1. L’accent posat en l’ús de les eines tecnològiques que ajudin a conèixer i a fidelitzar els públics amb relació als sectors de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), arts visuals, audiovisual, llibre, música, videojocs i arts digitals.
  2. S’adrecen a les empreses privades, ja siguin persones físiques o jurídiques, que duguin a terme la seva activitat en els àmbits esmentats, i també les entitats privades sense ànim de lucre que representin un col.lectiu de professionals, empreses o entitats d’un sector cultural, o que es dediquin de forma continuada a la promoció, l’estudi i el foment de tot o part d’un àmbit o sector cultural esmentat.
  3. Cal disposar d’un pla de desenvolupament de públics.

Les despeses subvencionables són les següents:

  1. a) Despeses d’implementació (compra de llicències o serveis d’implementació) de sistemes informàtics per la gestió de les relacions amb els públics (màrqueting relacional), com pot ser un sistema de CRM, eines d’aprenentatge automàtic, entre d’altres.
  2. b) Despeses d’implementació (compra de llicències o serveis d’implementació) d’eines que transformin la informació en coneixement de valor dels usuaris culturals que permetin a les organitzacions prendre decisions, com pot ser Bussiness Intelligence.
  3. c) Despeses d’implementació d’eines tecnològiques per a la realització d’enquestes als usuaris culturals.
  4. d) Despeses per a la incorporació de millores al web o desenvolupament d’aplicacions per interactuar amb els públics i recollir llurs opinions.
  5. e) Despeses per a la implementació d’anàlisis de públics i d’estratègies de mapeig de comunitats o de segmentació de públics.
  6. f) Despeses per a la implementació d’eines de màrqueting per fer campanyes segons els diferents segments de públics.

Trobeu les bases per implementar plans de desenvolupament de públics i les bases per a la realització de consultoria de plans de desenvolupament de públics, del Servei de Desenvolupament Empresarial.

Properament es publicaran les convocatòries.

 

* Per a consultes relatives a les bases per implementar plans de desenvolupament de públics podeu adreçar-vos a:

Bàrbara LlopUnitat d’Ajuts:

barbara.llop@gencat.cat  93 554 78 53

Pia Subias, Àrea de Públics:

piasubias@gencat.cat  935 547 849

* Per consultes relatives a les bases per a la realització de consultoria de plans de desenvolupament de públics podeu adreçar-vos a:

Ascen Martínez, Unitat d’Ajuts:

ascen.martinezcruz@gencat.cat  93 856 64 04

Sergi Orobitg, Servei de Desenvolupament Empresarial:

sorobitg@gencat.cat  93 554 78 58

Deixa un comentari