Resultats de públics del Primavera Pro 2015

La necessitat de connectar amb el públic, un dels temes crucials del Congrés Internacional de Sales de Concerts

ASACC (l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya), PrimaveraPro, amb la col·laboració de Live DMA (l’Associació Europea de Sales) i ACCES (l’Associació Estatal de Sales de Música en Directe), han organitzat el primer Congrés Internacional de Sales de Concerts.

La relació amb els nous públics actualsl’ús de les noves tecnologies i de les dades per arribar a aquests públics van ser dos dels punts principals que es van debatre el proppassat dia 28 de maig de 2015 al MACBA, que va acollir tècnics i especialistes del món de la música de tota Europa per debatre sobre l’estat de la música en viu i trobar noves iniciatives que millorin l’èxit d’aquesta activitat.

Renovació i adquisició de públics

Durant el congrés, el representat de l’ARC, Gerardo Sanz, va afirmar que en Espanya “El públic de les sales està envellint i no hi ha renovació”. Aquesta afirmació va causar certa controvèrsia, ja que altres representants van afirmar que sí hi ha una renovació positiva del públic, a més a més de la inclusió d’altres sectors del públic.  L’atracció del nou públic va ser una de les estratègies clau, com es va comentar en el exemples d’Air Waves, a Islàndia, i South by Southwest a EUA, on s’organitzen programes i activitats de música en viu en temporades baixes. Es va concloure la necessitat de fer “una xarxa de sales de concerts dins d’un programa integral d’educació musical, especialment com a part del procés de creació de nous públics”.

Noves tecnologies aplicades a públics

Respecte al desenvolupament web i les noves tecnologies, alguns conferenciants van fer èmfasi en la importància de la tecnologia per fidelitzar públic. La sala Apolo va mostrar aquest exemple amb la seva app Appolo, que utilitza la base d’usuaris de la targeta Apolo 113 per informar-se de les dades de consum del públic i per oferir-los avantatges adequats als seus interessos.

Altres exemples mostren la importància de tenir un equip en harmonia a les necessitats dels artistes i dels usuaris i de disposar eines virtuals que supleixin l’activitat a les xarxes socials que fan els públics. A Dinamarca, la Sala Vega va implementar-ho a partir de dades d’assistència: ha creat una aplicació anomenada “Makker” que permet trobar amics per anar a concerts. Us sona aquesta iniciativa?

Podeu consultar totes les conclusions del congrés al blog del Primavera Pro que proclama la necessitat de connectar amb el públic!

Leave a Reply